Pevné učivo. Postupuje se podle rytmu daného učitelem. Dítě je stále vedeno učitelem. Vědeckost pojetí metody učení není podporována. Mnohé je založeno na hraní jakési role a na představách. Nesystematické uložení pomůcek – na vrácení materiálů na své místo se mnohdy netrvá. Prostředí pro učení je přizpůsobeno učiteli. Motivuje se odměnami a tresty. Se všemi dětmi se zachází stejně. Materiály jsou bez zaměření na konkrétní dovednosti Pevná pravidla vyžadují sedět na místě a nehýbat předměty v okolí. V mnoha situacích se vyžaduje být zticha. Zaměření je na poskytnutí co největšího objemu znalostí. |
Flexibilní učivo. Postupuje se individuálně, podle tempa učení dítěte. Vědecká metoda vyučování. Orientace na realitu. Pomůcky mají své místo – vede to k rozvoji smyslu pro pořádek. Prostředí pro učení je přizpůsobeno dítěti. Sebevzdělávání pomocí samoopravných materiálů. |